Skip to main content

Våre gjester mener...

Hei, Vi hadde en fantastisk, magisk, eventyrlig reise. Alt var bare superbra! Vi er så fornøyd. Beste 60-årspresang jeg kunne fått 😊 Veldig bra program og flotte guider! Hilsen Reidun og Rune

Hei, Vi er trygt hjemme fra Egyptturen som familien hadde med dere til Kairo, Aswan, Nilen og Hurghada. Vi kan melde om at opplegget for turen fungerte helt prikkfritt. En meget lærerik og inspirerende tur der vi ble godt fulgt opp på alle måter og helt fra start til mål. Guidene vi hadde mest med å gjøre, var Mina i Kairo og Said på Nilencruiset. Begge var meget hyggelige, hjelpsomme, vennlige, kunnskapsrike og punktlige, uansett tid på døgnet. Vi kunne ikke fått bedre oppfølging! Vi håper dere kan sende disse meldingene tilbake til Alfa Omega og deres medarbeidere, spesielt Mina og Said, men også dem som vi hadde mindre med å gjøre enn de to. Takk for godt opplegg og for mange gode opplevelser!
Hilsen fra Dag og tre fornøyde familiemedlemmer 22.april 2023

Hei Anita, Jeg vil gjerne si at jeg hadde en fantastisk ferie i Egypt. Jeg kan ikke annet enn å skryte av opplegget og hvordan jeg ble ivaretatt. Det var helt fantastisk! Jeg ble så glad i Egypt at jeg kommer til å reise igjen.
Tove S. 12.april 2023

Vi hadde en veldig fin tur. Veldig bra opplegg med guidene og utfluktene. Alt gikk som smurt og både guider, sjåfører og andre var veldig punktlige og hyggelige. Så vi vil så absolutt anbefale Atlantis reiser til venner og kjente. Dette var vår første tur med reisebyrå (vi pleier å ordne oss selv) så vi var litt spente på dette i forkant. Mvh Asbjørn Ø. 21.mars 2023

Topp service, flott båt. Mye fint å oppleve. Atlantis reiser la opptil en fin tur som startet i Cairo. Sjafør ventet på oss på flyplassen og kjørte oss til Le Meridian rett ved pyramidene. Og hentet oss presis til avgang for Luxor hvor nok en sjafør sto klar og tok oss til båten. Turen ble en suksess takket være presist opplegg og god service. Takk Atlantis reiser. Les mitt reisebrev. https://kinggoya.no/cruise-pa-nilen-dovne-dager-og.../
Frydis Asmouki Walstad. 1.mars 2020.   Link til Facebook Reviews

Jeg valgte en HAPI tur i november 2019, og der var full klaff. Jeg har vel aldri vært så fornøyd med noen annen reise . Det var enestående opplevelser hele tiden, både i Cairo, i Luxor og hele uka på båt mellom Luxor og Asswan. Det er umulig å velge noe spesielt, hvordan kan en rangere pyramidene, sfinksen(e), kongenes dal, Karnak tempel og Luxor tempel og flere andre? Et godt råd: Ta HAPI turen og ta tid til å la inntrykkene synke!
Halvor Pedersen, 12.februar 2020.  Link til Facebook Reviews

Hei Anita.
Tilbake fra vår reise til Kina vil vi takke for en perfekt , spennende og vel organisert reise . Vi følte oss veldig godt tatt vare på hele tiden både av guider og av John, vår kontakt i Kina. Det var god standar på hotellene og restaurantene. En veldig flott opplevelse. Tusen takk for alt.
MVH Egil og Maria

Vi var en gruppe på fire som reiste til Egypt med Atlantisreiser, fra 6 til 13 desember 2019. Vi hadde en kjempefin reise som gikk helt knirkefritt, reiste fra Oslo til København og deretter Kairo. Der ble vi møtt på flyplassen, kjørt til hotell og sjekket inn, hentet dagen etter med minibuss og guide til pyramidene, sphinxen, egyptisk museum, lunch på restaurant og deretter hotell for egentid. Vi ville se mer av Kairo og tok hotelldrosje til sentrum «downtown» og vandret rundt, sjekka TripAdvisor og fant en flott restaurant. Dagen etter hadde vi guidet tur til moskeer, koptiske kirker og synagoge og marked der vi shoppet suvenirer etc Så ble vi hentet med minibuss og guide til Kairo flyplass, fløy til Luxor (fantastisk å fly over ørken) og var innom Karnak, verdens største tempel, før vi sjekket inn på Cruisebåten.

Vi pakket ut på båten og dro til Kongenes dal, også her med minibuss og guide. Fantastiske gravsteder med intakte hieroglyfer og originale farger. Tok sikkert 200 bilder. Spesielt vakker er Tutankamons gravsted med de gylne fargene. Hatshepsuts tempel var et imponerende flott syn.

Så ble det tre nydelige døgn på cruise der Nilen fløt stille avgårde og vi kunne sitte på dekk og se Nildalen med palmer, gjetere og fiskere i arbeid. Vi var innom flere templer før vi nådde Aswan og ble guidet rundt Aswandammen og tok båt til Philaetempelet, veldig pent der. Hjemturen gikk fint, minibuss og guide som fulgte oss til flyplass og hjalp til med innsjekking. Cruisebåten var noe eldre og med litt slitt interiør, men sengen var stor og god, varmt vann i kranene og roomservice to ganger om dagen. Det jeg virkelig vil skryte av er maten på båten. Det sto 6-7 kokker og stekte omelett, kylling, kalkun, biffgryter, pasta, kebab, fisk, supper, mange sorter brød og kaker i lange baner. Stor vekt på hygiene med hvite kokkeklær og plasthansker, antibakteriell gelé ved døren før du gikk til bords. Vi turde ikke smake på sushien, men japanerne på båten kastet seg over den og de levde enda da vi reiste.

Alle var friske på turen, vi tok drikkevaksine noen uker før reisen og brukte antibac flittig. Vi spiste ikke gatemat, og sjekket tripadviser før vi valgte restaurant. Vi damer gikk kledt i shorts og t-shirt og med håret løst overalt uten problem. Egypterne er vant til turister og barna/ungdommer smilte og ville ta Selfies med oss (guiden sa de var interessert i turister og ville vise venner og familie at de hadde truffet noen) ingen negative opplevelser overhodet med befolkningen. Mye sikkerhet overalt. Tips: ta ut egyptiske pund og sørg for å nok småpenger til tips, vi hadde for lite 5 og 10 sedler og måtte stadig veksle. Egypt trenger turister og er vennlige, men det er stor fattigdom og mange de lever av å bære kofferter, levere dopapir på toaletter, servere etc og det er riktig å gi tips når man får tjenester.

Alkohol serveres på alle hoteller, restauranter, på båten og på flyplassene. Ikke på kafeer i byene. Meget godt organisert fra Atlantis reiser med høy standard på minibusser, sjåfører, guiding, sikkerhet og punktlighet. Vi opplevde så mye på en uke at jeg satt igjen med følelsen av å ha vært på ferie en måned.

A.D. Desember, 2019

Hei Anita.

Vil takke for en fantastisk tur til Egypt. Kjempeflinke guider og alt gikk på skinner med henting/ bringing osv. Det var veldig lærerikt. Svært blide og service- innstilte folk vi møtte. Følte oss som VIP personer.

MVH.  B. og H. Nyberg

Synes det er på plass med en tilbakemelding etter glimrende tur til Egypt.Turen har overgått mine forventninger hele veien med glimrende standard på hotell, båt og på hele opplegget. Må bare få gi skikkelig ros til guidene som gjorde jobben sin på en meget profesjonell, kunnskapsrik og entusiastisk måte, dette var rene opplæringsturen i lesing av hieroglypher og kongerekka ispedt meget effektive kjøreturer gjennom trafikkkaoset i Cairo, høydepunktet var å ta seg fram og opp inne i den store pyramiden :-)Jeg har en rekke venner som liker å dra på uvanlige turer og kommer til å anbefale opplegget til Egyptreiser når jeg drar rundt og viser bilder og forteller fra turen i løpet av jula :-
Så da gjenstår det bare å takke for en meget godt organisert tur og ønske riktig god jul sånn litt i forkant :-)
Per Erik Walslag - RA rundreise, Desember 2017

Hei Anita Vi hadde en flott tur og mange gode minner for resten av vårt liv, har ikke noe å klage på vi har bare gode opplevelser, så takk til deg Anita som har skreddesyd en så flått tur for meg og mine jenter 💓
Hilsen S. K. Oslo, Juli 2017

Hei Vi har nå kommet hjem fra en flott påske i Jordan og Jerusalem. Masse gode inntrykk og mye historie. Opplegget fungerte veldig bra lokalt. God guide og rolig sjåfør. Ingen kostnadsmessige overraskelser. Hotellene var gjennomgående bra. Turen kan anbefales.
Mvh Eivind L. April 2017

Hei.
Ønsker å takke for en fantastisk tur til Egypt. Reisen Gardemoen-Luxor gikk som smurt. Deres representanter møtte fram og vi ble geleidet gjennom alle hindringer. I Luxor ble vi møtt av guiden vår Mohamed A.El Hameed. Han var fantastisk, engasjert, morsom, kunnskapsrik og flink i norsk. Mohamed fulgte oss rundt på de attraksjonene som var planlagt etter programmet + at han tok oss med til en Berber landsby, botanisk have m/motorbåt og felukka-tur i solnedgang. Han gjorde alt han kunne for at vi skulle ha gode opplevelser. Båten var veldig bra med god størrelse på lugarene, pent og rent. Her var også betjeningen veldig servicemindet og hyggelige. Maten smakte deilig. Opplevelsene og inntrykkene fra båtturen opp/ned Nilen var akkurat som vi håpet på. Turen Luxor og Hurgada gikk som planlagt. Sonesta Pharao var et bra 5* hotel med god standard og flink betjening. Maten var god og hotellet rent og pent. Stranden var perfekt og golfbilen fraktet oss fram og tilbake. Hotellet var for tynt belagt med gjester, men vi får håpe at det tar seg opp igjen.
Hilsen Vera og Jan S. Mars 2015

Hei Anita og dere andre på Egypt Reiser.
Vi vil først og fremst få takke for et flott opplegg med mange spennende utflykter. Forventingene ble så absolutt innfridd. På tross av en heller uheldig start med problemer med en del til flyet og utsatt avreise av København 1 døgn og forsinket bagasje 1 døgn, fikk vi en fantastisk ferie. Vi ble møtt på flyplassen i Kairo av en representant som ”haste” innsjekket oss på flyet til Luxor og det var her bagasjen til to i reisefølget vårt ikke kom med. I Luxor ble vi igjen møtt av en representant som hjalp oss med bagasjen som ikke var kommet med og ordnet opp i div. papirer, og fikk oss trygt om bord i båten. Vi trodde vi skulle på Princesse Sarah men ble innlosjert på Concerto, men det gjorde ingenting. Båten var kjempefin og servicen om bord var upåklagelig. Guiden vår Emile var bare helt utrolig. Han var entusiastisk og kunnskapsrik og engelsk-kunnskapene hans var gode. Snakket et enkelt engelsk som alle forstod. Han hjalp oss også med å få hentet den bagasjen som var forsinket og holdt de mest innpåslitne gateselgerne på avstand. Og siden vi var et så pass lite reisefølge ble det tid til å vise oss andre ting også. Kjempekjekt. Guiden vår i Kairo, som jeg nå ikke husker navnet på, var også veldig god og flink. Han var kanskje litt for ivrig. Han snakket veldig fort og sa en og samme ting ofte 3 ganger. Representanten som møtte oss på flyplassen fortalte at guiden som skulle møte oss ved musèumet å ta oss med til Pyramidene og Sfinxen snakket norsk og han som møtte oss snakket svensk. Vi fikk oss en god latter, men det gjorde ingenting om han snakket svensk, vi forstår jo det også. Templene, musèene, demningen, pyramidene og Sfinxen var helt utrolig. Det ble tatt kilovis med bilder og video som vi kan kose oss med i mange år fremover. Båtturen oppover og nedover Nilen var bare en opplevelse som nesten ikke lar seg beskrive. Vi fikk også badet i Nilen og ridd på kameler. Det som vi følte var litt ubehagelig var alle disse innpå slitne gateselgerne som ikke kunne gi fred etter at en hadde sagt nei takk. Det er selvfølgelig dere kultur, men for oss nordmenn ble det litt for heftig. Vi hørte siste dagen at hvis vi hadde svart nei på spørsmålet fra selgerne om dette var vår første tur til Egypt så hadde de latt oss litt mer i ro. Men-men, vi kan le av det nå i ettertid. Sånn alt i alt har vi hatt en utrolig flott og kjekk ferie med masse opplevelser og inntrykk. Vi er skikkelig imponert over templene og kongenes dal. Det var helt utrolig. Og det var deilig med en uke i sol og varme. Det var noe vi virkelig trengte etter den sommeren og høsten vi har hatt i år. Så igjen tusen takk for et flott opplegg Vi vil virkelig anbefale dere til både familie og venner. Og ikke se bort fra at vi kommer tilbake ved en senere anledning.
Med vennlig hilsen L. Aune

Hei!
Vi har nettopp kommet hjem fra en reise arrangert av Egyptreiser 28/10-5/11-2011. Vi kan ikke annet enn å skryte av dette reiseopplegget. Vi hadde et døgn i Kairo og fløy deretter til Luxor hvor vi hadde en ukes “Nilencruise”. Logistikken var meget bra. Vi ble møtt på flyplassen og hadde guider som ledsaget oss hele veien. Vår guide på utflukt i Kairo var Oman som snakket norsk og var veldig bra. Vår guide på cruiset som møtte oss i Luxor var Hamido. Han snakket også godt norsk og var med oss over alt, også om kvelden på båten. Vi ble godt kjent med ham og han var meget kunnskapsrik og hyggelig. Vi takker dem begge to. Utfluktene var hektiske og det ble kanskje litt mye templer på en gang, men de var allikevel interessante. På en liten seiltur på Nilen i Aswan kom små gutter padlende inn til båten og sang for oss. Selvfølgelig fikk de en liten påskjønnelse fra oss. Vi glemmer heller ikke “orientalsk” aften om bord. Mot slutten av cruiset derimot ble det mer avslappende med bading på båten. Vi passet også på å ta en tur til “Agatha Christie”-hotellene i Aswan og Luxor hvor hun satt og skrev. Båten var meget bra. Mat og personalet like så. Vi var litt skeptiske til reisen etter hva som hadde skjedd i Egypt dette året. Det ble raskt satt til side da vi møtte blide og hyggelige folk over alt. Selvfølgelig må man være klar over at det er pågående selgere og folk som tigger, men det må man tåle. Det eneste vi savnet var en beskrivelse av båten før vi reiste. Vi fant den på nettet da vi kom hjem. Vi kom i en gruppe med andre hyggelige nordmenn og hilser også til dem. Vi takker for et flott opplegg.
Mvh Vidar Repshus, Gunn og Kjell Arne Holth

Jordan rundt på 14 dager
Hei Anita og Maher!
Det er riktig nok 3 uker siden vi kom hjem (4. november), men føler at vi ennå ikke har landet helt. Rundturen i Jordan overgikk våre forventninger, både med hensyn til hva landet har å by på av severdigheter, og den fine, vennlige og avslappende atmosfæren som jordanere er kjent for. Vi startet i Amman som inneholder mange flotte historiske byggverk og museer, og hadde dagsutflukter til fortene i øst, de grønne områdene i nord der vi kunne skue inn over bl.a. Golanhøyden og Tiberiassjøen. Vi fikk med oss Jordanelva, Akaba, Petra, Wadi Rum, Nebo-fjellet (Moses), Dødehavet og mye mer. Vår usedvanlig vennlige og dyktige guide, Mohammad Tawarah, bidro til at vi fikk opplevelser som vi tror de aller fleste turister går glipp av. For eksempel å vandre en grytidlig morgen inn i de trange kløftene til Petra i måneskinn – for å ankomme al-Khasneh (”Skatten” - det mest avbildede byggverket) før alle andre. Eller å la oss vandre på egen hånd for å finne beduinleiren (privat – ikke a-la Disneyland) der vi skulle overnatte i Wadi Rum. Kvelden rundt bålet ble eventyrlig med lammekjøttmiddag kokt under bakken og en god del medbrakt vin (feiring av 60-årsdag). Vi var en gruppe på 10 (rundt 60-åringer) som fikk Anita og Maher til å legge opp turen spesielt etter våre ønsker. Takk skal dere ha! Dette ble en av ”de store” turene.
Bente Ose og Steinar Tamsfoss, Asker 30.november 2010

Vi takker for en meget spennende og interessant tur som vi aldri vil glemme. Det var en stor opplevelse, hvor vi kanskje falt spesielt for Aleppo.
Fra Jordan & Syria-turen oktober 2010

Vi har hatt hatt mr Haddad som vår guide under oppholdet i Syria. Han har vært eksellent og vi kunne ikke fått noen bedre. Han snakker engelsk meget godt og har vært veldig hjelpsom med store og små praktiske ting under reisen. Hans kunnskap om historiske steder var imponerende, og viste oss steder som vi aldri hadde funnet alene. Han gjorde at vi fikk møte vennlige folk i Syria.
Fra Jordan & Syria-turen oktober 2010.

For å oppleve Egypt var vår Lotuspakke perfekt da denne var inkludert Giza og museumet. Ved å oppgradere turen ble vi ivaretatt utrolig bra, og menneskene i Egypt Reiser er noen av de flotteste vi har møtt. De som gjorde denne turen så fantastisk spesiell for oss bør nevnes: Ahmed Gizapyramidene, Kairo og Yosef: sjåfør gjennom Sahara. Mohamed i Hurghada og JayJay som var så spesiell med humor, service og kunnskap. Hamido: svært kunnskapsrik guide på cruisebåten. Vi lengter tilbake hver dag, mye pga disse personene. Stor takk til dere som ga oss disse.
Hagen / Stray 16.juli 2010

Transport og båten var veldig bra. De to kveldsarrangementene på båten var veldig bra . Utfluktspakken var veldig bra sammensatt og gjennomført.
Holsen 8.oktober 2010

Veldig bra opplegg. Alltid noen som møtte opp og passet på at alt gikk som smurt. Cruiset var flott.
Liavaag 22.oktober 2010

Meget bra helhetsinntrykk. Guiden Hamido fulgte opp på en særdeles tilfredsstillende måte. Snakker godt norsk uten noen gang å ha vært i Skandinavia. Ingen vesentlige skjønnhetsfeil ved opplegget. Vi manglet riktignok en koffert i 4 dager, men det skyldtes en feil i København. God og veltilberedt mat på båten, tjenestevillig og vennlig personale. Vi anbefaler tilsvarende opplegg for venner og kjente.
Steinar Stolpe 8.oktober 2010

Kjære Anita
Tilbakemelding fra 3 par fra Fauske. Det er synd å ikke klage som det jo heter, men du har fått 6 ekstremt fornøyde kunder. Perfekt hotell, - men det viste du vel. Båten var suveren, det ble Concerto med flotte rom, god mat og hyggelig betjening. Og ikke minst, - vi følte oss trygge og godt påpasset overalt og til enhver tid.. Av guidene må dere spesielt honorere vår mann på Nilen, -Ahmed Farouk. Han må dere ta vare på. Kunnskapsrik, engasjert og engasjerende.
Mvh Bjørkboms, Blekastads og Vorrens. 10.mai 2010

Hei Anita
Vil bare gi deg tilbakemelding på vårt opphold i Egypt, vi er veldig fornøyd med opplegget deres, det funker til 100%, vi har ingen problemer med å anbefale dere til andre. Hoteller, sjåfører, guider etc har vært helt topp. Til tross for noe magebesvært har vi hatt en kjempeferie. Tusen takk for veldig god service.
Med vennlig hilsen Bent Ohrt   3.august 2009

Hei alle sammen. Ville bare takke dere for en fantastisk tur til Egypt hvor vi nettopp er kommet hjem fra. Turen på Nilen var bare helt fantastisk og vi vil gjerne skryte uhemmet,først og fremst av vår guide Mohammed som tok meget godt vare på oss og som satt inne med utrolig mye kunnskap om alt han viste oss. Mannskapet ombord og for flotte mottagelser og hjelp på alle flyplasser og ikke minst flinke sjåfører. Vi hadde også en utrolig flott uke i El Gouna på det fantastiske anlegget til Movenpick hvor vi også ble godt tatt vare på og vartet opp på alle mulige måter. Vi ønsker å returnere neste år, da for å se pyramidene og eventuelt Sinai med badeferie i El Gouna og selvsagt på Movenpick. Neste år er vi kanskje litt flere personer og vi vurderer kanskje å leie en villa. Har anbefalt denne turen til alle våre venner, familie og bekjente. Skulle ikke forundre meg om de tok kontakt med dere. Vi kommer ihvertfall til å kontakte dere for ny tur neste år.
Med vennlig hilsen Jill og Bjørn Hjemdal

Hei! Vi er nå tilbake fra turen til Jordan og Syria. Alt gikk knirkefritt. Vi hadde en kjempetur!! Flott å være en liten gruppe. Vi kunne lettere stoppe der vi følte for det og selvfølgelig ingen venting på etternølere. Guidene var utrolig kunnskapsrike og kunne sin historie - og for en historie!!! "Å være på historisk grunn" fikk en virkelig dimensjon. Historie har alltid vært min store interesse, så jeg vandret rundt med "andakt" nesten hele tiden. Petra svarte til forventningene så absolutt. I Wadi Ruhm kunne vi hatt litt mere tid, men det var fantastisk det vi fikk med oss. Jordan var nok favoritten når jeg/vi ser tilbake. Menneskene i Syria var den største positive "overaskelsen." De var så åpne og vennlige og ville så gjerne komme i kontakt med oss. Spesielt ungdommer. "Welcome to Syria," hørte vi mange ganger for dagen!! Vi traff skoleklasser her og der og de flokket seg rundt og og ville snakke med oss. Det var så KJEKT. I Syria var det Palmyra som tok "Kaken"!! Skal jeg komme med noe negativt, så må det være at det hadde vært godt med en ovenatting til i Palmyra. Det ble så liten tid der og travelt. Damaskus var også en spennende by - selvfølgelig!! Konklusjon: En fantastisk tur. Holder enda på å fordøye alt vi har sett og opplevd!
Hilsen Ingrid Vik Johnsen 25.mars 2008

Vi vil med dette gi uttrykk for vår tilfredsstillelse og beundring for et fantastisk, velorganisert og fungerende opplegg. Må spesielt berømme den vennlighet, punktlighet og trygghet våre guider ga oss. Forøvrig den variasjonen av opplegget for oss, var veldig fin. Takk for en hyggelig opplevelse.
Wenche & Leif Ekland 10.mars 2008

Nylig hjemme igjen etter en fantastisk tur til Egypt. Vi er strålende fornøyde med alt iforbindelse med reisen. Dere har gjort en helt strålende jobb. vi vil rekommendere dere til våre venner og vil gjerne reise med dere en annen gang også. Takk.
Anne M. & Øyvind Rabbås 13.desember 2007

Hallo Egypt Reiser og Silje, Godt Nytt År ! Vel hjemme er det fint å kunne melde tilbake til dere at vi hadde en fantastisk fin tur til Aswan – Luxor ++ i Julen. Alt fungerte perfekt, hotellenes standard var veldig bra (særlig i Luxor!) Silje’s guiding, med kunnskap, innlevelse og formidlingsevne, gjorde besøkene særlig interessante for oss. Så, takk for det, Silje !
Beste hilsener Mie og John Simonsen 4.januar 2008

Kjære Anita Hasle! Nok et herlig opphold i Aswan er over. Vi har tapt vårt hjerte til dette stedet! Men aldri mer tog!!! Abela-sovevogn-opplegget "svarte ikke til reklamen"... Lite søvn pga skranglete togsett og gammeldags skinnegang. Men hva gjør man ikke for å komme seg til vårt yndlingssted! MS Adonis var flott og cruiset var uforglemmelig, riktignok litt skjemmet av en 3 dagers "magesjau" for Jans vedkommende. Folkene fra PLANET i Kairo var utrolig effektive og service-minded. Vi ble "båret på hender". Presis på minuttet var de der, ALLTID. Dette må du sannelig overbringe dem. Du får oss sikkert "på tråden" igjen når neste år nærmer seg. Ha en fin vår!
Beste hilsener Eli Kragh Fosse/Jan S. Fosse 13.mai 2007 Fornøyde kunder - som alltid!

Tilbake fra Kairo, Nilen-cruise og Hurghada, sender jeg en liten tilbakemelding. Turen var en stor opplevelse. Morsom og kunnskapsrik 18-årig guide i Kairo som snakket meget godt norsk. Hotel Safir var flott og får terningkast 6. Cruset på Nilen overgikk alle forventninger. God mat og flotte lugarer. Interessante utflukter med flink og pliktoppfyllende guide HAMIDO. 6 + De siste dagene på rundturen var Hurghada ved Rødehavet og snorkling. Vær og vind gjorde dessverre at snorkling ikke ble noe av, da bølgene var alt for store. Hotell Desert Rose var et stooort og flott hotell med 2000(?) gjester (russere). Maten var god og rommene var fine og rene, men hadde de kapasitet nok på kjøkkenet til så mange gjester? Opplevde stadig at bestikk og glass ikke var vasket, og serviettene ble de vasket??. Vi fikk magesyke. For vår del ville vi heller hatt et mye mindre hotell, men helhetsinntrykket av turen ble meget BRA.
Mvh Wenche og Willy Brenna

Fantastisk tur. Vi var fire i følget. Flott å bli møtt med representant på iinternasjonal flyplass, tur/retur. Vennlige og hyggelige unge menn. Båten var utmerket, god mat og hyggelig betjening. Morsomme overraskelser hver dag fra lugarguttene. Interessante utflukter - meget god guiding fra både norsk og engelsktalende guider (Silje og Mohamed). Fin service at vi også kunne bestille ekstrautflukter. Dette blir ikke siste gang vi reiser til Egypt og bruker Egypt Reiser. Takk for oss.
Alf Handal & familie

Hei Vi var 11.04.2008 på RA Rundreise Egypt ( 3 netter i kairo & 4 netter på nilencruise Luxor-Aswan).
Først å fremst vil vi takke for en opplevelsesrik ferie i Egypt. I tillegg til utfluktene hvor de fantastiske serverdighetene sto i kø, vil vi fremheve at vi følte oss veldig godt tatt vare å av guidene og representanene. Vi ble alltid møtt av en representant ved ankomst på flyplassen og fulgt hele veien til vi var innsjekket på hotellet. De ordnet alle prakiske detaljer som f.eks å bestille vekking på hotellet når v skulle opp tidlig av gårde neste dag. De møtte oss hver dag hotellets resepsjon når vi skulle på utflukter og fulgte oss også til flyplassen og ordnet innsjekkingen der når vi skulle videre til en annen by, hvor det igjen var en representant som tok imot oss på flyplassen. På annkomstdagen 11.04.08 følte vi oss motatt nesten som VIP-er. Det var bare vi to som ankom fra Norge den dagen og først møtte en representant oss i annkomsthallen og han hjalp oss med å finne bagasjen og med å få oss igjennom Toll-og visum klareringen. Han fulgte oss ut til en ventende minibuss hvor to representanter ( en av dem var muligens assisten ) samt sjåføren stod og ventet. Det var altså 3 personer som passet på oss to i bilen inn til hotellet i kairo. Ikke rart vi følte oss viktige!!! Det samme me første utfluktsdagen i Kairo hvor vi hadde egen guide samt sjåfører for bare oss to. Senere ble vi flere normenn på ufluktenene, men vi følte alltid godt ivaretatt av representantene. Når det gjelder guider, må vi spesielt nevne Silje på nilcruiset som delte sin vide kunnskap om Egypt til oss på utfluktene. Hun kan virkelige mye om Egypts historie, faraoner og guder. Takk.
Med vennlig hilsen Synnøve og Morten Lillevold

Kulturopplevelse i April 2008. Dette ble den opplevelsen jeg personlig hadde sett frem til i alle år. jeg føler sterk grunn til å takke for et meget godt gjennomført arbeid fra deres side. Min reisepartner og jeg følte at vi ble så førsteklasses tatt vare på. reisevante er vi begge, men å bevege seg på en såpass ukjent grunn, med så hyggelig og dyktige assistenter fra logistikk til guiding har vært en ren fornøyelse. På enkelte arrangerte utflukter var med en skandinavisktalende guide og egen sjåfør, vi følte oss priviligert. Forøvrig var vi i samme reisefølge med tre hyggelige unge damer på hotellet Safir i kairo samt under cruiset og utfluktene. Vår gruppe var derfor lite og utbyttet ble optimalt. Takk igjen, jeg vil ikke la være å kunne anbefale dere videre til familie og venner.
Med vennlig hilsen Thor Erik Bjørnstad

Hallo Egyptreiser og Silje.
Godt nytt år 2008. Vell hjemme er det fint å melde tilbake til dere at vi hadde en fantastisk tur til ASWAN-LUXOR+++ i julen. Alt fungerte perfekt, hotellenes standard var veldig bra ( særlig Luxor ! ) og med god hjelp av Nasser slapp vi greit inn på alle serverdighetene. Siljes guiding, med kunnskap, innlevelse og formidligsevne, gjorde besøkene særlig interessante for oss. Så takk for det Silje. Beste hilsener Mie og john Simonsen _Turen har vært meget vellykket. Alt har gått meget bra! Vår guide Adham gjorde turen vår helt spesielt. Han var veldig flink til å fortelle og han var oppriktig interessert i at vi skulle ha det best mulig til en hver tid. Siden vi bare var 2, fikk vi hele tiden bestemme hvor vi skulle dra og hvor lenge vi ville bli der. Han var meget behjelpelig med å hjelpe oss å handle slik at vi ikke ble lurt. Det eneste vi har å utsette var at vi kunne godt ha flyet fra Aswan til Hurghada istedet for å kjøre bil. Der forsvant en feriedag og ørken er ikke spesielt interessant. Vi kunne herfra ha kjørt fra hurghada til Kairo, siden vi allikunt måte vente 8 timer på flyet hjem. Alt i alt, meget bra tur med topp service! Vi vil anbefale alle å bruke Egypt Reiser!
Med vennlig hilsen Hans Sørgen Wæl

Takk for et varig minne! - Flott mottakelse med kake da vi ankom hotellet i Kairo første dagen! - God service, vennlig, høflig personale - Bra oppfølging - Arket vi fikk fra Egypt reiser i Norge, leverte vi til guide i Kairo. Fikk kun konvolutter til de forskjellige kontorene tilbake. Detter arket hadde vært greit å ha for å følge med på hva vi skulle i dagene framover. (vi har fått info fra guide fra dag til dag, så det har fingert greit). - Rom og lugar rent og ordentlig
Med vennlig hilsen Erling Olav Turtum & Berit A. Getz Turtum

Fantastisk! At dere kan gjennomføre et så flitt opplegg bare for 2 personer- er rett og slett imponerende. Guider i Egypt. måtte punktlig opp til avfølte tiden/steder, og guidene var meget kunnskapsrike. Vi er storfornøyde, og vil anbefale Egyptreiser til slekt og venner! Tusen takk!
Med vennlig hilsen Sigrid Haugen

Et meget godt program, variert, og fantastisk. Mye å se! Reiselederen var meget positiv og flink! Alt i alt en fantastisk flott ferie!
Med vennlig hilsen Sven Fredrik Eriksen

Opplegget meget bra lagt opp fra Egypt Reiser! Ble slitsomt med små barn (7 og 9 år), med tidlige flyavganger, og mange for flytninger på kort tid. Bra oppføliging, og følte os i trygge hender til enhver tid. Har anbefalt Egypt Reiser til venner og bekjente. Alle 7 sitter igjen med et inntrykke av en innholdsrik og lærerik ferien Takk til dere!
Med vennlig hilsen Jan Runar Olberg og Torill Ovlien

Svært dyktig og hyggelig guide i Kairo Personale på cruisebåten, veldig hyggelig/hjelpsom Lokale rep. I Lukor som tok seg av oas der, var meget hjelpsom og omtenksom Vi befant oss i et eventyr/en drøm som dessverre tok slutt Konklusjon: et fantastisk opphold. Tusen takk!
Med vennlig hilsen Audhild Damman

Vår guide ”Wael” var svært hyggelig, vennlig og meget kunskapsrik. Turen Luxor, Aswan, Luxor med ham som guide var et stort ekstra pluss for vår lille gruppe. Håper han lønnes godt for sitt arbeid. Vi var også godt fornøyde med vår guide ”Ahmed” i Kairo. Synes kanskje vi kunne sett mer i Kairo, men tiden ble vel for kort siden vi også var i Alexandria en opplevelse med biblioteket. Så håper jeg at en stor del av det vi betalte for reisen og i tips kommer egyptere som gjør reisen til gode. Da ville ”Egyptreiser” for meg vøre et ekstra fint tiltak! Takk for fin tur!
Med vennlig hilsen Gerd Bie Jacobsen

Topp service. Godt å bli tatt hånd over på alle måter, bra hotell Svært fornøyd med den svensketalende guiden. De engelsketalende guidene var litt vanskelig å forstå, men det gikk.
Med vennlig hilsen Kari og Per Paulsen

En nøkkelperson under hele Kairo og cruisedelen av reisen var vår norske guide – Inger Johanne. Hun er et unikum med kompetanse både om fortiden og nåtiden, og bidro sterkt til at vi fikk et meget godt inntrykk av Egypt i tidligere tider, og i tillegg til at vi lærte å forstå dagen Egypt og egyptere/arabere på en positiv måte. Ingen Johanne er i tillegg meget språldyktig, aktiv og engasjert slik at hele turen hvor hun var med ble en meget positiv opplevelse. En personlighet vi sent eller aldri glemmer! Kairo og Sharm El Sheikh var positive hver på sine måter. Kairo med pyramidene og det egyptiske museet, og Sharm El Sheikh som et typysik ”syden”. Nilcruiset representerte både et positiv og et noe blande inntrykk. Selve cruiset fra Luxor til Aswan var bra. Når det gjelder cruisebåten derimot oppleves den positiv med soldekk og buffetmåltider, men noe mer utrivelig med tepper og noe eldre interiør. Sharm El Sheikh derimot besøker vi gjerne flere ganger. For øvrig takk for en meget bra tur!
Med vennlig hilsen Kari og Tor Utengen & Eva og Per Olav Stenseth

Meget bra og godt gjennomført program.
Med vennlig hilsen Kari Tyrittjel

En meget og vellykket tur på alle måter. Men ingenting av det vi har opplevd kunne vært utelatt. Jeg vil særlig fremheve reseleder/guide, Tarek. Han har stått på dag (og natt) i 7-8 døgn for at vårt opphold skulle bli så bra som mulig. Han er varm, omsorgsfull, entusiastisk, kunn-skaptisk og humorsistisk og fremfor alt han har godt humør
Med vennlig hilsen Ingebjørg Lyseng Bostad

Flott opplegg og svært givende å være en så liten gruppe. Wael var en svært engasjerende og flink guide som tok godt vare på oss hele tiden. Programmet kunne kanskje vært fordelt litt mer utover, det var veldig hektisk i starten og rolig på slutten.
Med vennlig hilsen

Alle plassrepresentanter, flyplassehjelpere og guider for egyptreiser var svært gode. Alt fungerte bra Alle bosteder var bra. Helhet meget fornøyd, vi vil anbefale opplegget videre
Med vennlig hilsen Torunn og Tom Hogen

Helhets inntrykket meget bra! Vår norkse guide Åsmund Kråkevik var meget kunnskapsrik og svært behagelig å reise sammen med. Agentene i Egypt gjorde også en svært bra jobb! Jeg anbefaler tur på det varmeste
Med vennlig hilsen Ame Haben (2002)

Vår guide Åsmund Kråkevik var svært god. Han var vennlig hjelpsom og ikke minst kunnskapsrik og presentert informasjoner på en meget interesant måte. Vi føler at vi har fått oppleve utrolig mye på disse dagene- den ene dagen bedre enn den andre.
Med vennlig hilsen K. Karlsen (2002)

Den norsk reiselederen i Kairo var helt topp. Dette gjeldet både service og ikke minst kunnskaper. De egyptiske reiseledere i Kairo var meget bra. Den egyptiske reiselederen i Sharm El Sheikh var OK. Ellers alt i alt var meget bra!
Med vennlig hilsen Sandbeek

Meget fornøyd med fordelingen obligatoriske utflykter og muligheter for selv å ta ”ekstrautflykter”. De obligatoriske utflykter mener jeg må være et minimum for en slik tur. Konklusjon: meget bra tur som kan anbefales.
Med vennlig hilsen fra R. Andresen

Veldig godt fornøyd med turopplegget bortsett fra at jeg kunne tenkt meg en dag lengre i Luxor og en dag mindre i Kairo.
Med vennlig hilsen Mary Andersen

Personlig engasjement som var helt fantastisk. Gleden over å dele kunnskaper og opplevelser og andre. Følelsen av å bli godt tatt vare på – VÆRE I TRYGGE HENDER . God informasjon før og underveis.
Med vennlig hilsen Solveig Knutsen

Har hatt en veldig fin ferie i Egypt. Ekstra bra med turen var at en del av utflyktene var valgfrie slika t en kunne få med de mest kjente sverdighetene i tillegg ellers velge selv hva en ville gjøre den resterende tiden.
Med vennlig hilsen Jan Engelstad

Hele reisen har vært eventyrlig, full av opplevelser. Særlig satte meg pris på at så mange små detaljer de ordnet for oss, slik som vekking og felles tipsing.
Med vennlig hilsen Inger Hove

Turen har vært veldig fin! Det har vært deilig å slippe mas med bagasje, tips osv. Veldig fin tur på Nilen, deilig mat over alt.
Med vennlig hilsen B. Stiansen

Vi har hatt en herlig lærerikt og bra tur. Anita har lært oss mye og hun er snill og tolmodig med oss. Vi har fått med oss alt vi har drømt om. Takk for en fin tur
Med vennlig hilsen O. Haraldsen

Vi har vært meget fornøyd med servicen fra alle agentene i Egypt. Vi har vært strående fornøyd med Kairo og reisen fra Aswan til Luxor. Vi fikk egen guide i Aswan ”Mohamed”. Hans historie kunnskaper var beundringsverdige, engelsk kunnskaper og formidlingsevne var velmerket. Han var meget god i å finne ut hva vi ønsket og prøve å innfri dette. Han kan absolutt anbefales videre
Med vennlig hilsen Astrid Welle

Vi er meget godt fornøyd med turen, service og oppfølging fra alle reise agentene. Jeg vil gjerne reise med dere en annen gang og anbefaler dere også til andre som skal reise til Egypt.
Med vennlig hilsen Torunn Viastet

Vi synes turen var veldig godt opplagt. En utrolig interessant flott og innholdsrik rundreise til godt utvalgte steder. Med Hala som reiseleder ble turen et minnet for livet. Han var helt fantastisk på alle måter. Utrolig kunnskapsrik.vilevde inn i guiden’s verden og lærte mye om å tyde faraoens liv i grav kammerene om templene. Og hvordan alt så ut den gang. Med bare 15 deltakere ble vi en liten familie som hadde det veldig hyggelig, ”Hala inkludert”. En guide betyr alt- vi fikk alt.
Med vennlig hilsen Gunhild og Erik Heen

Vi har hatt veldig opplevelsesrike dager. Det er dessuten positivt med liten gruppe der reiseledelsen er en av familien. Det var litt tungt å busse flere ganger mellom Esna og Luxor fordi slusene var stengt. Hadde vi bodd den siste ”båtnatten” på hotell i Luxor, ville opplegget vært perfekt. Alt i alt var en veldig fin tur.
Med vennlig hilsen K. Hansen

Innhold og opplevelser er mange, alle er spesielle og flotte. Reisemåtene er fine, buss, bil , fly, båt, god standard. Meget fint med maks. 20 deltakere. Turleder, guide er vennlig, romslig, viser respekt og omtanke for oss- og gor Egypt Fordi vi får råd og hjelp i matvalg, og se opp for vann, juice, osv. Spist mye mat fra Egypt som forteller om menneskene, levesett, kultur, spennende, og god mat!
Med vennlig hilsen J. Olsen

Turen har vært helt topp med masse interesante ting. Guiden har tatt så godt vare på oss kanskje litt for godt. Burde bo på et hotell som hadde øl, vin servering da vi synes det er godt med øl og vin til maten og det hadde ikke. Ellers så er jeg strofornøyd og 1000 takk for blomstene som jeg fikk på bursdagen min.
Med vennlig hilsen Aleksander Holten

Vi hadde en helt fantastisk reise til Egypt. Alt gikk på skinner, selv de egyptiske 5 minutter var tilnærmet lik våre egne. Vi slapp også inni biblioteket i Alexandria, noe vi ikke trodde var mulig ennå. Guiden i Cairo var også meget god. Veldig bra opplegg for hele turen og vi er storfornøyd.
Med vennlig hilsen Sissel og Tore Vidar Odnes

Reiselogistikken fungerte over all forventning og service fra agenter var utover alt man kan forvente. Turen i Aswan var overraskende positivt innsalg, som vi satte meget stor pris på. Agenten i Hurghada tok godt imot oss, men gav os liten tid til å bestemme aktiviteter vi ville være med på.
Med vennlig hilsen Janne Hansen

Alt fungerte perfekt. En forsinkelse fra Aswan ble ordnet alik at jeg likevel fikk med Kongenes dal, Luxor, Light and Sound show i Karnak. På ruby hadde jeg det deilig: ikke for stor, ike for hurtig, fin lugar, deilig mat, vennlighet. All transfer, all guiding nøyaktig på plass. Med dette opplegget greide jeg å gjennomføre reisen med meget stort utbytte 67 år gammel. Alle guider var flinke, omtenksomme og tålmodige. Med vennlig hilsen Randi Stensby Turen hadde et fantastisk konsept. På hotellet og båten var det luksuriøst! Og servicen var nesten påtrengende flott! Egyptere var vennlige og jeg følte meg helt trygg alene i basarene i Kairo. Turen var så flott i seg selv. Ville heller tippet på forhånd for å slippe . Jeg følte meg ivaretatt fra start til slutt. Også reisefølget var inkluderende. ALT GIKK PÅ SKINNER!!
Med vennlig hilsen Tore Hammer

Meget interessant tur med mange historiske intrykk. Guiden vår hadde jobbet hardt for å finne spennende presentasjons former – aldri kjedelig! Takk for en lærerik og opplevelsesrik tur.
Med vennlig hilsen Vibeke Schive

Særdeles positivt. Meget god standard så å si over hele linjen. Vennlig, meget god service fra Anita, Egyptreiser. Guiden var et funn. Hygelig over måte, kunnskapsrik. Veldig hyggelig og engasjert gruppe å reise sammen med.
Med vennlig hilsen Erik Boe

Jeg synes turen var meget interessant. En flott og opplevelsesrik reise! Det jeg likte best var at det heel tiden var tilbud om interessante utflykter. Jeg har egentlig ingenting å klage på. Det gjorde ikke noe for meg å reise om natten. Vi var jo så heldige å få en ekstra ettermiddag/kvel i Aswan.
Med vennlig hilsen Liv Strømsrid

Jeg er veldig fornøyd. Det er fint å få se og oppleve mest mulig når man tar en slik tur. Abu simbel og Alexandria, jeg synes at det var flotte opplevelser.